wtorek, 3 marca 2015

Muffiny a'la Jaffa cakes z dżemem pomarańczowym

Miałam chęć na coś czekoladowego. Długo dumałam, szukałam, aż wymyśliłam połączenie kilku rzeczy. Niedawno robiłam brownie z przepisu mojewypieki.com. Postanowiłam połączyć przepis brownie z przepisem muffin jaffa cakes, i tak wyszłu.. A'la jaffa cakes :).
Są miękkie, i bardzo czekoladowe w środku, niestety dżem z pomarańczy szybko wchłania się w ciasto, więc polałam go na muffiny.



Dżem pomarańczowy
  • 4 pomarańcze
  • 1/4 szklanki wody
  • 3/4 szklanki cukru (ja dałam pół na pół białego i trzcinowego)
Ciasto na muffiny
  • 220 g mąki jaglanej
  • 1,5 łyżki otrębów owsianych
  • pół łyżeczki aromatu do ciast waniliowego
  • tabliczka czekolady gorzkiej 90g
  • pół szklanki cukru
  •  3 jajka
  • szczypta soli
  • łyżka wiórków kokosowych
  • 2 łyżeczki kakao (gorzkiego)
 Do rondla wlewamy wodę, dodajemy cukier i tworzymy syrop, od czasu do czasu mieszając, na małym ogniu. Dodajemy pokrojone w kostkę pomarańcze, gotujemy aż się rozpadną (ja gotowałam 35 minut). Jeśli ktoś lubi duże cząstki, można zostawić dżem w takiej formie, ja go zblendowałam.

Czekoladę rozpuszczamy w kąpieli wodnej. Mąkę, i otręby mieszamy razem. Jajka, cukier, sól, kakao i aromat mieszamy razem w osobnej misce, dodając lekko ostudzoną rozpuszczoną czekoladę. Mieszamy wszystko do połączenia, do mokrych składników dodajemy suche, na koniec mieszamy wszystko z wiórkami kokosowymi.
Wykładamy papilotki na blaszkę do pieczenia muffinek, wykładamy trochę ciasta, na to dżem pomarańczowy, i znów ciasto. Górna część nie musi całkowicie pokrywać dżemu, mi dżem nie wypłynął poza papilotkę ;)
Pieczemy ok. 20-25 minut w 170 stopniach, polewamy dżemem jeśli mało nam pomarańczy :).



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz